БЕЗБЕДНОСТ У СПОРТУ

Менаџмент спортског објекта је правно обавезан да гарантује безбедност сваком учеснику и гледаоцу спортских догађаја које организује. Насилничко и деструктивно понашање спортске публике (масе навијача и сл.) последњих година изазива знатне материјалне штете и људске жртве. Класичне трибине на стадионима, које омогућују приступ публици на терен, су главни узрок мале могућности контролисања публике. Неконтролисан приступ масе гледалаца у стадионе и сале без нумерисаних седишта је један од важних разлога недовољне безбедности спортских објеката.

Безбедносна процена спортске манифестације подразумева коришћење свих званичних и оперативних података којима МУП располаже. То подразумева податке о броју домаћих и гостујућих навијача, њиховом понашању, као и очекиваном броју навијача на спортском догађају. Затим се анализира положај објекта у односу на окружење, што подразумева да се узму у обзир сви околни објекти који могу да представљају мету напада наведених навијача. Такође се анализира и националност становништва које живи у непосредној близини објекта, тј. да ли они могу бити од значаја за безбедност манифестације. МУП је задужен и за безбедносну проверу свих лица која врше обезбеђење догађаја јер се из праксе показало да су управо та лица учествовала у разним нередима и да су она одговорна за уношење пиротехничких средстава у објекте.

Безбедност организовања спортских догађаја, као што су фудбалске утакмице у многоме се разликују од организовања атлетског маратона. Менаџмент спортског објекта (фудбалског стадиона) обавезан је да гарантује безбедност сваком учеснику и гледаоцу фудбалске утакмице. Међутим, у задње време због све чешћих насилничких понашања публике у улози навијача, менаџерима спортских објеката намећу се додатне обавезе и напори безбедносног управљања у спровођењу фудбалских утакмица. Због сталног постојања ризика менаџери спортских стадиона принуђени су да проналазе нове методе рада у сарадњи са публиком која је вероватно понекада била и запостављена. Пред значајније међународне фудбалске наступе, менаџери се преко средстава јавног информисања обраћају цењеној публици и позивају на коректно понашање и навијање. Такав метод придобијања публике био је успешан када се одигравао дерби између ФК Партизана и ФК Црвене звезде. После утакмице публика је од стране организатора била и јавно похваљена.